Oferta

Centrum Wsparcia to prywatny gabinet psychologiczny. Jest to miejsce stworzone z myślą o dzieciach, młodzieży a także osobach dorosłych. Naszą misją jest poznanie pacjenta, jego potrzeb, trudności, mocnych stron oraz wspólne opracowanie planu działania mające na celu

zwiększenie komfortu psychicznego i wzmocnienie sfery emocjonalnej

Wsparcie i poradnictwo psychologiczne

W Centrum Wsparcia, wsparcie i poradnictwo psychologiczne jest kierowane przede wszystkim do rodziców borykających się z różnymi trudnościami i problemami wychowawczymi a także dzieci i osób, które mierzą się z chorobą własną lub chorobą bliskich.

Dowiedz się więcej

„Co mówić ludziom, którzy są chorzy? Przede wszystkim nie okłamywać. My śmiertelnie chorzy potrzebujemy innego przekazu. NIE BÓJ SIĘ. Wszystko jedno, jak będzie, ja z tobą będę, ja ciebie nie zostawię, bo cię kocham. Ale żeby to móc powiedzieć, to trzeba to ćwiczyć przez całe życie…” o. Jan Kaczkowski

Choroba powoduje w życiu człowieka szereg zmian, które dotyczą wszystkich dziedzin życia.

W przypadku chorób przewlekłych mówi się, że zmiany zachodzące w życiu chorego mają charakter permanentny. Od momentu usłyszenia diagnozy, życie chorego toczy się wokół choroby – większość podejmowanych działań wiąże się z leczeniem i poprawą stanu zdrowia. Leczenie może mieć długotrwałe skutki, również uboczne. Choroba narzuca również na chorego pewne ograniczenia, uniemożliwia mu realizację dotychczasowych celów i zmusza do modyfikacji planów. Wpływa ona również na życie rodzinne. W początkowej fazie chorowania, choroba integruje rodzinę, stara się ona angażować w opiekę nad chorym, jednak z czasem może prowadzić do osłabienia więzi rodzinnych. Trudność dla chorego stanowią także jego własne, dotychczasowe wymagania wobec siebie.

W takich sytuacjach może okazać się pomocne wsparcie ze strony psychologa. W swojej pracy staram się być uważna na potrzeby zarówno chorych pacjentów jak i ich rodzin. Oddziaływania psychologiczne i terapeutyczne dostosowuję do indywidualnej sytuacji pacjenta by maksymalnie zwiększyć komfort psychiczny i wzmocnić sferę emocjonalną.


Psychoedukacja

Rolą psychoedukacji jest dostarczenie informacji na temat zdrowia psychicznego, zachowań, umiejętności radzenia sobie z trudnościami emocjonalnymi oraz innych aspektów związanych z psychologią. Psychoedukacja ma na celu:

Dowiedz się więcej

– zrozumienie problemu (poznanie przyczyn i mechanizmów problemu)

– zwiększenie świadomości – Pomaga w zrozumieniu, że problemy psychologiczne są normalną częścią życia i warto szukać pomocy w momencie ich doświadczania. Wiedza na temat zdrowia psychicznego przyczynia się również do zmniejszenia stygmatyzacji i lęku związanego z problemami psychicznymi.

– rozwijaniu umiejętności radzenia sobie

– ułatwieniu komunikacji (ma pozytywny wpływ na relację oraz otwarte wyrażanie potrzeb i emocji)


Trening Umiejętności Społecznych (TUS)

Umiejętności społeczne to kompetencje, które pomagają nam w relacjach z innymi ludźmi.

Zajęcia TUS prowadzone są zarówno w formie indywidualnej, jak i grupowej. Forma zajęć dostosowana jest do potrzeb uczestników.

Trening Umiejętności Społecznych obejmuje pracę nad następującymi obszarami:

Dowiedz się więcej

1.Emocje – obszar ten obejmuje przeżywanie, odbiór, nazywanie emocji własnych i cudzych, zrozumienie ich funkcji oraz oddziaływania na nas samych i innych a także samoregulacja emocji.

2.Normy społeczne – odnoszą się do obowiązujących zasad; umiejętność przestrzegania norm społecznych i ich znajomość pomaga w codziennym funkcjonowaniu.

3.Komunikacja  – w trakcie zajęć pracujemy nad umiejętnością prowadzenia rozmowy, umiejętnością wymiany poglądów oraz umiejętnością aktywnego słuchania.

4.Empatia i teoria umysłu – pomagają zrozumieć jakie są intencje innych osób oraz konsekwencje gestów i działań.

5.Samowiedza i samoświadomość – określają jaki mamy wgląd we własne stany emocjonalne, czy potrafimy analizować zachowania własne i przewidywać ich konsekwencje. Obejmuje również takie aspekty jak samoocena oraz świadomość mocnych i słabych stron.

6.Asertywność – umiejętność wyrażania potrzeb, opinii, życzeń, krytyki a także umiejętne wyrażanie odmowy w sposób chroniący nasze granice przy jednoczesnym braku naruszania cudzych granic. Asertywność jest powiązana z poczuciem własnej wartości.

7.Radzenie sobie w sytuacjach trudnych – wymaga umiejętności wykorzystania kompetencji związanych z analizowaniem emocji, komunikacją, dbaniem o siebie i własne potrzeby, umiejętność proszenia o pomoc oraz aktywne poszukiwanie rozwiązań.

8.Współpraca – jest to zdolność do tworzenia pozytywnych relacji by móc zrealizować cel własny lub wspólny.


Pomoc psychologiczno – pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów, z uwzględnieniem indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia. Ten rodzaj pomocy jest udzielany zarówno uczniom jak i rodzicom. W przypadku uczniów ma za zadanie pomóc lepiej radzić sobie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, trudnościami adaptacyjnymi oraz zaburzeniami zachowania lub emocji. Z kolei dla rodziców jest wsparciem w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych.

Dla kogo ta forma pomocy będzie najbardziej adekwatna?

Dowiedz się więcej

Dla dzieci z:

– niepełnosprawnością

– niedostosowaniem społecznym lub zagrożeniem niedostosowania społecznego

– zaburzeniami zachowania oraz zaburzeniami emocji

– trudnościami adaptacyjnymi

– niepowodzeniami szkolnymi

– szczególnymi uzdolnieniami

– specyficznymi trudnościami w uczeniu się